Sunday, May 22, 2011

Contest : "ME AND IMAN SUPPORT UNICEF GIVEAWAY CONTEST".


Assalamualaikum semua. Hari ini saya ingin menjemput anda semua untuk join contest "ME AND IMAN SUPPORT UNICEF". Sebenarnya, blog saya ni tak lah popular seperti Abg Ben Ashaari or top blogger kat Malaysia ini, saya blogger yang biasa2 sahaja. Biar saya cerita serba sedikit tentang contest ni ye. Saya seorang penggiat aktif dalam UNICEF Malaysia. Banyak yang saya pelajari tentang erti hidup dan bagaimana kita boleh menanam sifat bertimbang rasa pada kehidupan di muka bumi ini terutamanya Manusia. Mungkin hari ini kita berada didalam keadaan yang sangat selesa, namun kita tidak tahu apa yang mungkin berlaku pada diri kita pada suatu hari nanti.

"Semua kanak-kanak dilahirkan dengan hak yang sama rata. Tidak kiralah dari kumpulan etnik, negara mereka dilahirkan, sama ada lelaki mahupun perempuan, kaya mahupun miskin, dilahirkan dengan kecacactan mahupun membawa virus HIV, semua kanak-kanak ini perlu diberikan peluang yang secukupnya untuk menjadi seorang insan yang berguna untuk masyarakat, dan diberikan hak untuk kehadapan dan didengari.

Dalam realiti kehidupan membawa anda meneliti alam kanak-kanak dan remaja di Malaysia dan dimana sahaja komuniti mereka berdiri.  Mempelajari tentang cabaran mereka harus tempuhi seperti mana impian dan harapan yang mereka harapkan untuk menlindungi hak mereka didalam dunia yang dipenuhi kemiskinan, kekejaman dan juga AIDS"

Jadi, jom join ramai2 contest ini dan buktikan anda seorang blogger yang amat bertimbang rasa dengan golongan yang kurang bernasib baik ini. Terima kasih atas sokongan anda!

SYARAT2 NYA IALAH :

1. Contest ini terbuka kepada semua "followers" IMAN sahaja, so yang belum follow tu, ehem2, butang follow tu tak ada virus pun.Hehehehe J

2.Letak banner UNICEF kat atas tu dan linkkan dengan link contest ini. Sangat Mudah J

3.Buat entry yang sangat simple yang bertajuk "ME AND IMAN SUPPORT UNICEF GIVEAWAY CONTEST". Lepas tu, letakkan banner kat atas tu sebagai permulaan entri dan promote lah entri anda mengenai UNICEF. Sila gunakan ayat yang telah saya bold berwarna BIRU kat atas tu (copy paste je). Kalau nak promote blog saya sikit2 pun takpe, mana tau menang :P

4.Lepastu boleh lah tag sebanyak blogger yang lain. Tapi make sure diorang tau ye mereka ditag, tak kisahlah, through fb pun boleh.Minima 2 orang jelah, jangan pergi letak sampai sekampung pulak, hehehe. Taglah sesiapa sahaja, yang penting dia aktif berbelog ok? J

5.Lepas tu, sebagai tanda menyokong UNICEF, anda mestilah menunjukkan sokongan anda dengan meng"like" page UNICEF MALAYSIA!. Kalau nak donate pun boleh, klik sini.

6.Setelah selesai semuanya, anda bolehlah tinggalkan link anda di ruang komen yang disediakan. J

7.Pemenang yang bertuah, mestilah ada hadiah bertuah. Hehehe. So, pemenang ada 2 Katagori. Grand Prize, akan dipilih oleh Saya dan Rakan UNICEF yang lain. Dan yang selebihnya akan dipilih secara rawak mengikut kreativiti anda dalam entri tentang contest ini.

HADIAH-HADIAH:

Grand Prize : Hadiah Misteri (SURE KORANG SUKA sebab KHAS DARI UNICEF!)
Second Prize : Sekotak Coklat Homemade (GERENTI KORANG TELAN AIR LIUR!)
5 saguhati : review blog selama sebulan + iklan percuma di blog ini J.

Selamat Mencuba!





http://mrcuddlen.blogspot.com/2011/05/contest-me-and-iman-support-unicef.html
.